İnsanların ağız ve diş temizliği, çürük ve ağrıyan dişlerin tedavisi, eksik dişlerin ikamesi yapılır.

Nasıl Uygulanır?

Operatif bir meslektir. Hastanın rahatsızlığına direkt tıbbi uygulama yapılarak tedavi sağlanır. Gelişen teknoloji ile genel diş hekimliği de değişmiş daha koruyucu ve daha planlı bir tedavi planlaması yürütür hale gelmiştir. Başlangıç olarak hastaya sunulan fonksiyonel kaybın telafisi ile birlikte estetik ve fonetik kayıplarda telafi edilebilir hale gelmiştir.

İnsanların ağız, diş, çene sağlığı ve hastalıkları ile ilgilenen bir tıp ana bilim dalıdır. Genel diş hekimliğinde; insanların ağız ve diş temizliği, çürük ve ağrıyan dişlerin tedavisi, eksik dişlerin ikamesi yapılır. Diş hekimliği operatif bir meslektir. Hastanın rahatsızlığına direkt tıbbi uygulama yapılarak tedavi sağlanır. Gelişen teknoloji ile genel diş hekimliği de değişmiş daha koruyucu ve daha planlı bir tedavi planlaması yürütür hale gelmiştir. Başlangıç olarak hastaya sunulan fonksiyonel kaybın telafisi ile birlikte estetik ve fonetik kayıplarda telafi edilebilir hale gelmiştir.

Koruyucu Diş Hekimliği
Geçen yüzyıla nazaran günümüzde çocuk dişlenmede ve erken yetişkin dişlenmede çürük ve dişeti hastalıkları daha sık izlenir olmuştur. İnsanların daha kısa vakitlerde ve daha karyojenik, atıştırmalık beslenmesi sonucu toplumda obezite ile beraber ortaya çıkan agız ve diş saglıgı problemleri ilerileyen dönemde sindirim sorunları ile birlikte vücutta sistemik rahatsızlıklar ortaya cıkarmaktadır.

Günümüz dişhekimliği erken döneminde özellikte gelişmiş ülkelerde suların florlanması ile özellikle diş çürüğü önlenmeye çalışılmış ardından çocuklara ilk dişlenme ve ikinci dişlenme erken döneminde topikal flor uygılaması fissür, sealant uygulaması ve minimal invaziv kavite preparasyonları yapılarak çürük başlangıçları koruyucu dişhekimliği ile önlenmiş ve saglıklı bir çocuk – yetişkin dönemselgeçişi saglanmıştır.