BRAKETLEME SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

1. Ortodonti hastalarında fırçalama en çok önem verdiğimiz konudur. Günde en az 3 kez macunlu/macunsuz, ortodontik fırça ve arayüz fırçası ile fırçalama yapılması önerilmektedir. Önemli olan macunun veya fırçanın markası değil, yemek artıklarının ve plağının diş üzerinden uzaklaştırılmasıdır. Fırçalar mümkün olduğunca hastanın yanında olmalıdır (özellikle de ortodonti kontrollerine gelirken).
  2. Braketlemeden itibaren asitli yiyecek ve içeceklerden uzak durulması gerekir. Asitli içecek içilecekse pipetle içilmesi, hemen arkasından da ağzın su ile çalkalanması gerekir. Asitli yiyecek-içeceklerin tüketilmesi braketin diş üzerinde durmasını sağlayan yapıştırıcıyı eriterek, braketlerin düşmesine sebep olur. Aynı şekilde braketlemeden itibaren sert yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Ekmeğin sert kenarı, elma, havuç, erik, cips, patlamış mısır vs.’ye ek olarak kendisi sert olmayıp içinde çekirdeği olan ürünlere de dikkat edilmelidir (zeytin, kiraz, hurma gibi). Ayrıca ön dişlerle ısırma yapılması da ön dişlerdeki braketlere ters kuvvet gelmesine sebep olarak yine braketlerin düşmesine yol açar. Bahsedilen sert yiyeceklerin mümkün olduğunca tüketilmemesi, çekirdeklerinin çıkartılarak tüketilmesi veya dilimlenerek/el ile parçalara ayrılarak ağıza atılması daha uygundur.
  3. Braketlerin düşmesi dişin seviyesinin bozulmasına neden olarak, tedavinin geriye dönmesine yol açar. Duruma göre tedavinizin yaklaşık 2-3 ay kadar uzamasına sebep olur. Kopan braketlerin yutulmamasına ve kaybedilmemesine dikkat edilerek bir sonraki seansta takılmak üzere hastanın yanında olması gerekir.
  4. Ortodonti kontrolleri düzenli olarak ayda 1 yapılır. Bu süre diş hareketinin gerçekleşmesi ve hareketin gerçekleştiği bölgede kemiğin düzenlenmesi için en uygun süredir. Bazı durumlarda ortodontistiniz daha erken veya geç gelmenizi isteyebilir. Bu durumlar dışında randevularınızın erkene alınması size ekstra bir fayda sağlamayacaktır. Randevularınızın aralığının 6 haftadan uzun tutulması ise tedavinizi geciktirebilmektedir.
  5. Braketleme sonrası ve bazı seanslar sonrası ilk iki gün diş hareketine bağlı olarak ağrı olabilmektedir. Bu durumda parasetamol içeren ağrı kesiciler (parol, minoset, vermidon gibi)  kullanılabilir. Tedavi boyunca diğer türdeki ağrı kesicilerin kullanılması diş hareketini yavaşlattığından dolayı önerilmemektedir.
  6. Braketlemeden sonra başlangıç aşamalarda dişlerinizin arasında boşluklar açılabilmektedir. Bu boşluklar tedavinin ilerleyen aşamalarında kapatılacaktır.
  7. Tedavinizin belli bir aşamasında doktorunuz elastik kullanmanızı önerebilir. Bu elastikler hasta tarafından yemek haricinde tüm gün kullanılmalıdır. Yemekte çıkarılan lastik yemekten sonra tekrar takılabilir. Doktorunuz lastikleri paket halinde size verecektir. Lastiklerin 1-2 günde bir veya koptuğunda yenisiyle değiştirilmesi gerekir. Size verilen lastik paketlerinin (lastikler daha önceki seanslarda verilmiş de olsa) mutlaka her seans yanınızda olması gerekir.

Nasıl Uygulanır?

.